Drámapedagógia
A drámapedagógia a személyiség fejlesztésnek olyan módszere, amelynek során a cselekvÅ‘ ember ismeretei a közös dramatikus játékok során fejlÅ‘dnek.
A dramatizálás célja nem a szerepeltetés, hanem a közösségi magatartást kialakító tevékenység. A személyek érzelmi nevelése, a személyiségformálás, a kapcsolatfelvétel, a kapcsolattartás, a közlés megkönnyítése.
A foglalkozások célja: a dráma által megjelölt témában a vezérfonalként működÅ‘ fókusz mentén a megértési szint, attitűdök, szerepjátékokra vonatkozó elvárások, szociális viselkedés, tapasztalatok és az empátia produktív csatornába való terelése.
A dráma során egy fiktív világot teremtünk, ahol a résztvevÅ‘k szereplÅ‘ként vonódnak be és valós problémákkal ütköznek, valós tudásra és tapasztalatra tesznek szert. A szerepbe lépés miatt nincs veszélye annak, hogy túl személyesen élnék meg a valós helyzetet.
Cél: normakövetÅ‘ magatartás kialakításával a motiváció erÅ‘sítése szerepjátékokkal